inception

bi kere spoiler var. memento, prestige falan değinmeyi düşünüyorum. izle bunları öyle oku zatem prestige'i izlememiş adamın burda ne işi var?

2 kere izledim şimdiden. ilk izlediğimde pek beğenmedim ama ikinciden sonra olayları tamamen kavrayınca anladım nolan'ın ne bok yediğini. senelerdir çalışıyormuş adam bu senaryo üstünde ve de galiba ilk defa tek başına yazdığı bir filmi yönetti. yine de benim tahminim, filmi istemediği kadar kesmek zorunda kaldı. belki çok fazla şey olup bitiyo ama önemli yerler gereken detayla anlatılmadığı olmadığı için bir şeyler eksik gibi geliyor. belk bir director's cut çıkarsa ileride, mükemmel olabilir.


amuagoduum topaçı

ne olursa olsun filmin son sahnesinde bütün salon hassiktir, ouvv gibi sesler çıkarıyorsa o film iyidir. sarmaşık gibi senaryo 2 saat sürede bu kadar güzel işlenebilir.

leo'da bu senenin sonu en afili filmlerinde oynuyor. shutter island'ın sonu nispeten daha kesindi. inception ise öyle değil.

1. bir kısım izleyici mutlu sonla tatmin oldu ve evlerine döndü. çoğunluk bunlar.
2. şüpheciler leo ve saito'nun limbo'dan çıkamadığına inanıyor.
3. bütün filmin limbo ya da rüya olduğunu iddia eden komplocular da var.

detaylı inceleyelim..


1. mutlu soncuların dayanağı yüzük. leo rüyalarda yüzük takarken gerçekte takmıyor. eğer gerçek totem yüzükse son limbo'dan saito ile çıktıkları kesin gibi, zira çocuklarını görünce yüzüğü yokmuş.

cobb'un çocukları da 4 farklı aktör tarafından canlandırılmış ama bu bana pek geçerli bir dayanak olarak gelmedi.

detaylı olarak burada mevcut bunlar. ama filme sadece bu açıdan bakarsanız bir başyapıt olmaktan uzak.

2. şüpheciler. cobb, saito'yu geri getiremedi limboya girdi, uçakta uyandığından beri limboda diyorlar. dayanakları; uçakta ve sonrasısında kimse birbiriyle konuşmuyor. fischer ( cillian murphy/scarecrow - kafasına çuval geçirilmesi de güzel detay-) leo'yu görüyor. saito o kadar limboda kalmış ama uyanır uyanmaz telefona davranıyor.

michael caine, cobb'un geleceğini biliyor ve onu karşılıyor. tam bir rüya değil mi sizce de?

(rüyada oraya nerden geldiğini bilmezsin geyiği geçerli değil burda. 2. izleyişte farkettim; havalimanından bavul taşıyor caine eve)

3. komplocular biraz ağır oldu. bunlar şüphecilerin tezini alıp daha da ileriye götürüyorlar ve bence filmi başyapıt yapanlar da bunlar. aslında temelde bunlar da şüpheci yani.

en büyük dayanakları mombassa'daki dar sokak. rüyada hareket edemezsin kaçamazsın ya bazen. aynı bu diyorlar. pekala sokak gerçekten dar da olabilir ama böyle bir filmde kullanılmazdı o zaman. keza duvardan az önce kahve isteği ve anlamsız reddedilişi ve sonrasında saito'nun hiç yoktan belirişi rüya gibiydi sanki. mombassa'lı bir okuyucum varsa kahve sahibinin ne dediğini bize çevirirse çok iyi olur.

şimdi yazdıkça düşünüyorum, diyorumki sadece mombassa rüya olmasın lan?

ek olarak, yaşlı saito ve cobb arasındaki diyaloglar. filmin başındaki ile sonundaki farkı şekillerde gerçekleşiyor. ayrıca hem mal hem saito leap of faith terimini kullanıyor.

komplocuların başka iddiaları da var ama bana pek inandırıcı gelmiyor.

sonuç olarak nolan abimiz bizle yine oyunlar oynuyor ve bu sefer abartmış; film kesin bir yargıya varmak mümkün değil. prestige de böyleydi, her şeyi tahmin ettim diyen yalan söylüyordur ama sonunda netlik vardı. inception'da öyle bir kesinlik yok her tez çürütülebilir. öyle piç bir film, o yüzden de güzel. ama dersen ki bu yüzden sevmedim ne olduğu belli değil, kızmam sana sen de haklısın. prestige, shutter island falan en sevdiğin filmlerdendir. ama sorarım sıkmadı mı artık fight club'dan beri film sonuna doğru bütün filmi değiştiren twist. al bak yine twiste var ama nereye dönüyo belli değil. öyle de güzel ama bi de böyle dene.

ya memento'daki gerçeği öğrenmeye çalışmaktan yorulup kendi gerçeğini yaratan ve kabullenen ana karakter yine karşımızda ya da gerçekten bir mutlu son var. eminim nolan arkadaşlarına izlettirken çok eğlenmiştir. bi yerde yakalayıp detaylı bir şekilde anlatmasını için kafasına silah dayamak isteyen çoktur.



çeşitli eklemeler eleştiriler

yerçekimsiz ya da merkezkaç kuvvetli olanlar hariç aksiyon sahneleri çok sikkoydu. onlar yerine rüya paylaşım aleti, rüyalar arası geçişlere yer verilse daha iyi olurmuş ama o zaman da para kazanmaz tabi film.

mal fransızca kötü demek. ispanyolca'da öylemiş imdb'ye göre.

cast ellen page hariç mükemmel di. marion cotillard özellikle çok iyiydi ama alternatif olarak zooey deschanel'i görmek isterdim o rolde. leo'nun bence sınırlı oyunculuğu rolün dışında değildi oturdu. cillian'ı da adını yazmayı hak ediyor.

ellen page iyi oynamış ama tipten kaybetmiş sanki. çok kısa, çok çocuksu. nolan ilk evan rachel wood'u istemiş, olmamış.

fragmandaki efsanevi şarkı keşke filmde kullanılsaydı.

takım elbiseler eskişehir'deki bir firma tarafından yapılmış. iyiydir baya.

yeter heralde bu kadar. yazdığımı okumadım kesin hatalar var.

bi de saito ve cobb'un limboda nasıl buluştuğunu anlamadığımı farkettim şu an. allah belanı versin.

edit: çözdüm tamam. sonuçta varsayılan gerçekte kablolarla bağlılar, aynı limbo'ya gittiler.

edit 2: çözemedim sanırım. ayrı bi paragraf açıyorum. belki ufak bi detayı kaçırdım ama neyse..

şimdi insanları aynı rüyaya götüren bi makina var di mi? Rüya Paylaşma Makinesi (RPM). OK.

saito ve cobb limbo'da nasıl buluştular?

saito karlı rüyada öldüğünde makineye bağlı değildi. o zaman uçakdaki makine hala geçerli olmalı.

o zaman başa dönelim. cobb ve arthur 2 kat rüyayla saitoyu dolandırıyorlardı di mi? ordaki ikinci rüyada niye makine kullandılar?

ya da direkt bizimkilerin rüyaları? niye yeniden makine kullandılar?

netleştir şu konuyu nolan! ya da biriniz cevap verin

posted under |

1 yorum:

yolbulan dedi ki...

ben sahsen leo ve saito'nun limbo'dan cikamadigina inaniyorum, ucakta uyandigi sahneden sonraki sahneler boyle bir film icin fazla basit geldi, gercek olduklarina inanmiyorum. ve dedigin gibi saito'nun limbodan ciktigi anda telefona sarilmasi da bu tezi guclendiriyor sanki. ayrica butun gumrukten gecme, bavul alma olayi falan hep ruya oldugunu destekliyor sanki bana pek gercekci gelmedi.
Ve cocuklarin buyumemis olmasi, Leo'nun totemin dusup dusmedigini beklememesi de bunun ruya oldugunu, ancak Leo'nun umrunda olmadigini, sadece cocuklariyla zaman gecirmek istedigini gosteriyor.

Bence boyle ama daha en az bir kere daha izlemek istiyorum kesin bir yargiya varmak icin. Ancak sonunun ne oldugu da bence cok onemli degil, Nolan yapmak istedigini yapmis ve cok da basarili olmus.

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

aycan iddiaları

1. 2010-2011 sezonunda bucaspor'da forma giyen torric jebrin bundan 5 sene içinde chelsea ayarında ( şampiyonlar ligi'ne ilk iki torbadan seçilen) bir takımında forma giyer. iddia el fakhir gold'una.

not: bulls şampiyon olamadı, stoch hala fenerde. bunları aycan kazandı.

2. kgbb: -5

3. mutuyla iddia: ales'den 40 veya üzeri matematik sorusu çözersem bıyık bırakacam. 40'ın altında kalırsam o bırakacak. sonunda kazanan bıyık olacak.

consumables

  • tim powers - the anubis gates

Blog Arşivi


Recent Comments